Scholen maken steeds meer gebruik van ict. Bijvoorbeeld om leerlingen op hun eigen niveau te laten oefenen met behulp van adaptieve oefensoftware. Ict in het onderwijs biedt veel nieuwe mogelijkheden. Tegelijkertijd roept het ook vragen op: wat werkt wel en wat niet? Waar moet je allemaal rekening mee houden?

Doordacht digitaliseren

In het advies 'Doordacht digitaal', bevestigt de Onderwijsraad het belang van een doordachte inzet van ict in het onderwijs. Volgens de raad bestaat het risico dat scholen aansluiting missen met de digitaal snel groeiende maatschappij als er niet goed wordt nagedacht over digitalisering.

Leerlingen en leraren aan de slag met ict in het onderwijs
Leerlingen en lerares aan de slag met ict in het onderwijs © Etienne Oldeman

Antwoord op veelgestelde vragen

De brochure '9 vragen van scholen over onderwijs en ict' geeft antwoord op veelgestelde vragen van scholen in het po en vo over onderwijs en ict. Daarnaast zie je bij elke vraag op welke manier Kennisnet het onderwijs hierbij ondersteunt. 

De brochure is bedoeld voor bestuurders en schoolleiders die een stap verder willen zetten met digitalisering. Ieder antwoord op de 9 vragen vormt een standpunt om op een doordachte manier met ict in het onderwijs aan de slag te gaan.

Vragen van scholen over onderwijs en ict

Deze brochure geeft antwoord op onderstaande vragen:

Downloads

Deel 9 veelgestelde vragen over onderwijs en ict

Delen
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • E-mail
  • Terug